پشت پرده هتک عفت و کشف حجاب کامل توسط دانشجوی دختر در دانشگاه علوم و تحقیقات واژگونی و حریق تانکر سوخت در گناباد یک کشته بر جای گذاشت (۱۲ آبان ۱۴۰۳) حادثه واژگونی خودرو زانتیا در خیابان سید رضی مشهد (شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۳) + جزییات راهداری در سانحه فوت و مصدومیت ۷ شهروند کرمانشاهی مقصر شناخته شد صدای اعتراض پرستاران شنیده می‌شود؟ | ضرورت اصلاح بازتوزیع تعرفه‌های پرستاری برنامه‌های یوم الله ۱۳ آبان در مشهد اعلام شد | سخنرانی رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی مقام معظم رهبری در مشهد بودجه خراسان رضوی در حوزه تجهیزات پزشکی، نیاز زائران را پوشش نمی‌دهد  ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی ویژه راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد اعلام شد | خیابان امام رضا (ع) از امشب (۱۲ آبان ۱۴۰۳) مسدود است مصطفی سالاری به عنوان مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد (۱۲ آبان ۱۴۰۳) سکته قلبی علت اول مرگ در کشور است کلاهبرداری آنلاین با ترفند دریافت بیعانه | راهنمای تشخیص سایت‌های کلاهبرداری + فیلم آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان حر عاملی مشهد (۱۲ آبان ۱۴۰۳) محاکمه عاملان قتل دختر فیلم‌بردار در مشهد + عکس علائم کم‌کاری تیروئید چیست؟ تأمین مناسب پانسمان موردنیاز بیماران پروانه‌ای در کشور ریزش سقف ایستگاه قطار در صربستان، ۱۴ کشته بر جای گذاشت پذیرش بدون آزمون بیش از ۱۰ هزار دانشجوی نخبه در دانشگاه‌های کشور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۳) | کاهش قابل‌توجه دما در روز‌های پایانی هفته جداول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان باید اصلاح شود تک‌چرخ‌زدن با موتورسیکلت منجر به مرگ دختر و پسر نوجوان در بولوار نماز مشهد شد بیمه‌شدگان چند ماه می‌توانند از مقرری «بیمه بیکاری» استفاده کنند؟ آیا کارانه پزشکان منصفانه است؟ پیش‌بینی رگبار باران و رعدوبرق در برخی نقاط کشور (۱۲ آبان ۱۴۰۳) + فیلم آلودگی محیط‌زیست عامل مرگ سالانه ۱.۷ میلیون کودک کمتر از ۵ سال ابلاغیه دستورالعمل جدید تبادل دارو بین داروخانه‌ها به منظور تضمین سلامت جامعه بابایی کارنامی: تا حداکثر پایان این ماه، پرداخت‌ها به بازنشستگان انجام خواهد شد | بار مالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برطرف شد (۱۲ آبان ۱۴۰۳) دولت به‌جای متناسب‌سازی، به بازنشستگان حداقل‌بگیر کالا و کمک غیرنقدی برساند فرمول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با بازنشستگان کشوری‌ چگونه است؟ توزیع ۱۱ هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان محروم در خراسان رضوی آموزش مهارت‌های تولید محتوای رسانه‌ای در گردهمایی «باشگاه مانا» | نوجوانان مشهدی، راویان جنگ روایت‌ها واریز ۱۰۰ میلیون تومان بیعانه خرید خودرو برای یک کلاهبردار
سرخط خبرها

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما رقابت میان ایرلاین‌ها را افزایش می‌دهد | قیمت بلیت مشهد-تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ خواهد شد

  • کد خبر: ۲۳۶۷۶۷
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
آزادسازی نرخ بلیت هواپیما رقابت میان ایرلاین‌ها را افزایش می‌دهد | قیمت بلیت مشهد-تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ خواهد شد
سخنگو و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی از نتایج آزادسازی قیمت بلیت‌های هواپیما بر رقابتی‌شدن بازار گردشگری و فروش بلیت صحبت کرد.

فرهاد دوایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به اعلام آزادسازی نرخ بلیت‌های هواپیما گفت: این آزادسازی، درواقع عمل به رأی دیوان عدالت است که گفته شده بود، نرخ‌گذاری نباید دستوری باشد.

وی ادامه داد: اگرچه نرخ‌گذاری‌های جدید به‌زودی در سایت هواپیمایی کشوری بارگذاری خواهد شد، این امکان وجود دارد تا باز هم ارقام اعلامی رعایت نشود و برخی ایرلاین‌ها نرخ بالاتری را برای فروش بلیت در نظر بگیرند که البته تخلف است.

دوایی افزود: اما مهم‌ترین پیامد آزادسازی نرخ بلیت، رضایت ایرلاین‌ها خواهد بود و البته سبب خواهد شد تعریف بهتری برای خدمات ایرلاین‌ها را شاهد باشیم.

سخنگو و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی درمورد نرخ بلیت مشهد به تهران پیش‌بینی کرد: فکر می‌کنم نرخ اعلامی از سوی هواپیمایی کشوری در این مسیر پس از آزادسازی نرخ‌ها حداکثر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شود که به عدد واقعی فروش بلیت نزدیک می‌شود.

دوایی تصریح کرد: وقتی قیمت‌ها ثابت و نرخ دلار بالا باشد، در قیمت‌گذاری هم‌خوانی‌ وجود ندارد و طبعاً ایرلاین‌ها هم رغبتی برای پرواز داخلی نشان نمی‌دهند. دلالان، مسیر مشهد به تهران را تا ۳ میلیون تومان هم می‌فروشند؛ در حالی که سودی عاید ایرلاین نمی‌شود، توان تعمیر هواپیما و واردات قطعات کلیدی آن را ندارد و همین می‌شود که تنها ۱۰ هواپیمای سالم از مجموع ۱۷۰ فروند هواپیمای کشور در سلامت پروازی هستند.

وی در مورد احتمال تخلف ایرلاین‌ها از نرخ جدید خاطرنشان کرد: در طرح آزادسازی، دفاتر مسافرتی باید بلیت را از سایت فروش ایرلاین تأمین کنند و اگر تخلفی در نرخ‌گذاری باشد، سازمان هواپیمایی کشوری باید ابتدا اخطار لازم را داده و در صورت عدم رعایت، ایرلاین را جریمه کند. این اقدام بازدارنده، کمک زیادی به جلوگیری از سود‌های نامتعارف می‌کند.

دوایی افزود: اکنون عرضه کم و تقاضا زیاد است. با آزادسازی نرخ و رقابتی‌شدن قیمت‌ها، قطعاً شاهد کاهش قیمت هستیم. بلیتی که اکنون ۳ یا ۵ میلیون است، مگر چه‌تعداد مخاطب دارد که بتوانیم روی آن متمرکز شویم؟ باید نرخ‌ها کاهش یابد تا افزایش عرضه را شاهد باشیم.

وی تأثیر تایپ‌های هواپیما بر نرخ‌گذاری را مهم ارزیابی کرد و تأکید نمود: مسافری که با ایرباس تردد کند، قطعاً هزینه آن را به ام‌دی یا حتی ۷۳۷ نمی‌دهد و برعکس آن، مسافر ام‌دی باید بداند نرخ تردد با ایرباس قطعاً بیش از قیمت معمولی یک پرواز است. ایرلاین نیز باید بداند اگر وضعیت خدمات خود را بهبود نبخشد، نمی‌تواند قیمت بیشتری روی بلیت بگذارد.

دوایی در پایان متذکر شد: برای مشاهده نتایج حاصل از آزادسازی نرخ‌ها، باید یک تا دو ماه به ایرلاین‌ها فرصت داد تا وضعیت خدمت‌رسانی‌شان دیده شود؛ چون شرایط کنونی مانند گذشته نیست که عرضه و تقاضا صرفاً محدود به پیک سفر باشد و ما برای تمام سال، نیازمند خدمت‌رسانی متناسب و معقول هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->