کشف لاشه ۵۴ فک خزری از ابتدای سال تاکنون (۱۳ مهر ۱۴۰۴) صبحانه چه نانی بخوریم؟ | این افراد برای صبحانه عسل و سیاهدانه نخورند هشدار درباره پاییز سخت آبی در مشهد | قرارگاه پایش آب برای مقابله با بحران کم‌آبی فعال شد برگزارکنندگان قهوه‌پارتی کیش دستگیر شدند + جزئیات (۱۳ مهر ۱۴۰۴) ۱۰۰ فقره کلاهبرداری توسط ۲ فروشنده سیار در مشهد شروع بارورسازی ابر‌ها از شمال غرب ایران مشق طولانی ممنوع | تکالیف در خانه باید مهارت‌محور باشد شینا انصاری: موضوعات محیط زیستی نباید تحت تأثیر تحریم‌ها قرار گیرد هزینه کاروان عمره دانشگاهیان اعلام شد + جزئیات نحوه اعزام رئیس سازمان نوسازی مدارس: هنوز از استاندارد‌های عدالت اجتماعی فاصله داریم | ساخت ۱۲ هزار کلاس درس برای سال تحصیلی جاری تقویت مهارت خوش‌نویسی در مدارس با تدوین محتواهای جدید دستگیری ادمین بزرگ‌ترین کانال تلگرامی رمزارز‌های جعلی (۱۳ مهر ۱۴۰۴) وضعیت ریاست دانشگاه آزاد فردا (۱۴ مهر ۱۴۰۴) تعیین تکلیف می‌شود هشدار! وجود یک بیماری خطرناک در برخی مناطق کشور | جزئیات برنامه وزارت بهداشت برای ریشه‌کنی آن نقش مؤثر فلفل سبز در سلامت قلب و عروق گزارشی از چالش‌های سرویس مدارس با گذشت ۱۲ روز از آغاز سال تحصیلی | مِهر در گرو سرویس! تکذیب استفاده از هورمون در پرورش مرغ در خراسان رضوی ثبت‌نام بیست‌ویکمین دوره عمره دانشگاهیان آغاز شد (۱۳ مهر ۱۴۰۴) + ظرفیت کاروان خودکفایی در تولید واکسن‌های انسانی و دامی با تلاش محققان مؤسسه رازی شرق کشور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۱۳ مهر ۱۴۰۴) | دمای مشهد امشب به ۸ درجه می‌رسد  استانداران، متولی اصلی پیگیری امور تجاری و بازرگانی باشند | حمایت از راه‌حل‌های محلی، یک ضرورت حیاتی مدیریت عرضه شیرخشک در مشهد با اصلاح سهمیه‌بندی ۲۱ استان بی‌بارش در سال آبی جدید | استان‌های شمالی باران خوبی را تجربه کردند اهدای اعضای بدن جوان ۲۱ساله اهل تربت‌حیدریه، زندگی‌بخش بیماران نیازمند شد (۱۳ مهر ۱۴۰۴) کرونا، در صدر بیماری‌های تنفسی پاییز امسال | واکسن آنفلوانزا چند درصد اثربخشی دارد؟ آنتی‌بیوتیک برای درمان سرماخوردگی نیست مشاور وزیر بهداشت اعلام کرد: جای خالی بیش از ۱۶۰۰ دستیار پزشکی در سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۴ هزار مرکز تولید دام و فرآورده‌های دامی زیر پوشش نظام دامپزشکی خراسان رضوی رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد: سلامت جامعه بدون دامپزشکی علمی و مهارت‌محور ممکن نیست + فیلم
سرخط خبرها

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما رقابت میان ایرلاین‌ها را افزایش می‌دهد | قیمت بلیت مشهد-تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ خواهد شد

  • کد خبر: ۲۳۶۷۶۷
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
آزادسازی نرخ بلیت هواپیما رقابت میان ایرلاین‌ها را افزایش می‌دهد | قیمت بلیت مشهد-تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ خواهد شد
سخنگو و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی از نتایج آزادسازی قیمت بلیت‌های هواپیما بر رقابتی‌شدن بازار گردشگری و فروش بلیت صحبت کرد.

فرهاد دوایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به اعلام آزادسازی نرخ بلیت‌های هواپیما گفت: این آزادسازی، درواقع عمل به رأی دیوان عدالت است که گفته شده بود، نرخ‌گذاری نباید دستوری باشد.

وی ادامه داد: اگرچه نرخ‌گذاری‌های جدید به‌زودی در سایت هواپیمایی کشوری بارگذاری خواهد شد، این امکان وجود دارد تا باز هم ارقام اعلامی رعایت نشود و برخی ایرلاین‌ها نرخ بالاتری را برای فروش بلیت در نظر بگیرند که البته تخلف است.

دوایی افزود: اما مهم‌ترین پیامد آزادسازی نرخ بلیت، رضایت ایرلاین‌ها خواهد بود و البته سبب خواهد شد تعریف بهتری برای خدمات ایرلاین‌ها را شاهد باشیم.

سخنگو و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی درمورد نرخ بلیت مشهد به تهران پیش‌بینی کرد: فکر می‌کنم نرخ اعلامی از سوی هواپیمایی کشوری در این مسیر پس از آزادسازی نرخ‌ها حداکثر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شود که به عدد واقعی فروش بلیت نزدیک می‌شود.

دوایی تصریح کرد: وقتی قیمت‌ها ثابت و نرخ دلار بالا باشد، در قیمت‌گذاری هم‌خوانی‌ وجود ندارد و طبعاً ایرلاین‌ها هم رغبتی برای پرواز داخلی نشان نمی‌دهند. دلالان، مسیر مشهد به تهران را تا ۳ میلیون تومان هم می‌فروشند؛ در حالی که سودی عاید ایرلاین نمی‌شود، توان تعمیر هواپیما و واردات قطعات کلیدی آن را ندارد و همین می‌شود که تنها ۱۰ هواپیمای سالم از مجموع ۱۷۰ فروند هواپیمای کشور در سلامت پروازی هستند.

وی در مورد احتمال تخلف ایرلاین‌ها از نرخ جدید خاطرنشان کرد: در طرح آزادسازی، دفاتر مسافرتی باید بلیت را از سایت فروش ایرلاین تأمین کنند و اگر تخلفی در نرخ‌گذاری باشد، سازمان هواپیمایی کشوری باید ابتدا اخطار لازم را داده و در صورت عدم رعایت، ایرلاین را جریمه کند. این اقدام بازدارنده، کمک زیادی به جلوگیری از سود‌های نامتعارف می‌کند.

دوایی افزود: اکنون عرضه کم و تقاضا زیاد است. با آزادسازی نرخ و رقابتی‌شدن قیمت‌ها، قطعاً شاهد کاهش قیمت هستیم. بلیتی که اکنون ۳ یا ۵ میلیون است، مگر چه‌تعداد مخاطب دارد که بتوانیم روی آن متمرکز شویم؟ باید نرخ‌ها کاهش یابد تا افزایش عرضه را شاهد باشیم.

وی تأثیر تایپ‌های هواپیما بر نرخ‌گذاری را مهم ارزیابی کرد و تأکید نمود: مسافری که با ایرباس تردد کند، قطعاً هزینه آن را به ام‌دی یا حتی ۷۳۷ نمی‌دهد و برعکس آن، مسافر ام‌دی باید بداند نرخ تردد با ایرباس قطعاً بیش از قیمت معمولی یک پرواز است. ایرلاین نیز باید بداند اگر وضعیت خدمات خود را بهبود نبخشد، نمی‌تواند قیمت بیشتری روی بلیت بگذارد.

دوایی در پایان متذکر شد: برای مشاهده نتایج حاصل از آزادسازی نرخ‌ها، باید یک تا دو ماه به ایرلاین‌ها فرصت داد تا وضعیت خدمت‌رسانی‌شان دیده شود؛ چون شرایط کنونی مانند گذشته نیست که عرضه و تقاضا صرفاً محدود به پیک سفر باشد و ما برای تمام سال، نیازمند خدمت‌رسانی متناسب و معقول هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->